Milyen kérdéseket válaszol meg ez a videó?
- Mi az employer branding?
- Miért fontos az employer branding a vállalatok számára?
- Hogyan járulnak hozzá az emberek egy vállalat értékteremtéséhez?
- Mi motiválhatja a munkavállalókat, hogy ne csak a fizetésért dolgozzanak egy vállalatnál?
- Milyen szerepe van a HR-nek egy vállalat életében?
- Miért fontos a csapat összetétele és az, hogy hogyan alkotjuk meg a csapatot?
- Mi a DreamJobs küldetése az employer branding kapcsán?
- Mi az employer branding módszertana és milyen alapelveken nyugszik?
- Miért fontos megtalálni a vállalatunk erősségeit az employer branding során?
- Miért fontos az érzelmi megközelítés az employer brandingben?
- Hogyan minősíthet minden interakció minket, a távozó és a felvett kollégák szemszögéből is?
- Milyen módszerekkel növelhető a munkavállalók elkötelezettsége az employer branding stratégia megvalósítása során?
Vázlatpontos összefoglaló
- Az employer branding olyan stratégiai eszköz, mely segít a vállalatoknak megkülönböztetni magukat a piacon, vonzó munkahelyként bemutatva magukat a potenciális munkavállalók számára.
- A megfelelő emberek megtalálása és megtartása kulcsfontosságú a sikerhez.
- A HR-nek központi szerepe van a csapatépítésben.
- A nagy multinacionális vállalatok több pénzzel és erőforrással rendelkeznek az employer brandingre, mint a kisebb cégek.
- A DreamJobs küldetése, hogy széles közönséghez eljuttassa az employer branding eszköztárát, segítve a cégeket és a munkavállalókat a siker és a boldogság elérésében.
- Az employer branding módszertana három alapelvén (egyediség, erősség, hitelesség) nyugszik, amelyek segítenek a cégeknek megkülönböztetni magukat.
- A vállalati értékek, erősségek és a munkahelyi kultúra bemutatása fontos, hogy az emberek valódi érzelmi kötődést érezhessenek a vállalathoz.
- Minden interakció lehetőséget teremt a vállalat számára, hogy tanuljon és fejlődjön.
- A vállalati értékeket, küldetést és kultúrát jól tükröző “tagline”, vagyis jelmondat fontos része az employer brandingnek.
- Az érzelmi kötődést erősítheti a spontán, személyes képek használata, például a munkahelyről, a munkatársakról.
- A belső csapattagokkal készített interjúk segíthetnek bemutatni a vállalati kultúrát és életet, amit beépíthetünk az álláshirdetésekbe.
- Az employer branding megtervezésének és megvalósításának folyamatában a HR, a marketing, a cégvezető és a csapat mind kulcsfontosságú szerepet játszik.
Az employer branding alapjai és fontossága
A vállalatok napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az úgynevezett employer brandingre, vagyis a munkáltatói márkaépítésre. De mi is ez pontosan és miért olyan lényeges? Az employer branding fogalmát a munkáltatói márka megjelenítésének és építésének folyamatára használjuk, ami magában foglalja a vállalat munkáltatói értékeit, kultúráját, célkitűzéseit és a munkahelyi környezetet. De miért olyan fontos ez? A válasz egyszerű: értéket igazából csak az emberek tudnak előállítani. Az emberek, akik tanulnak, egymást segítik, és folyamatosan fejlődnek a munkahelyükön. Az employer branding szerepe az, hogy az ilyen munkavállalókat bevonzza és megtartsa.