Vissza a Tanfolyamhoz

Tőkebevonás startupoknak tanfolyam

0% kész
0/0 Steps
  1. Első modul - Startupok

    Tőkebevonás - Startupok - Bevezető
  2. Tőkebevonás - Startupok - Nagy kép
  3. Tőkebevonás - Startupok - Startupok fajtái
  4. Tőkebevonás - Startupok - Exit orientált gondolkodás
  5. Tőkebevonás - Startupok - Finanszírozás
  6. Tőkebevonás - Startupok - Kérdések
  7. Második modul - Befektetők
    Tőkebevonás - Befektetők - Bevezetés
  8. Tőkebevonás - Befektetők - Angyalok
  9. Tőkebevonás - Befektetők - Hazai inkubátorok
  10. Tőkebevonás - Befektetők - Vállalati inkubátorok
  11. Tőkebevonás - Befektetők - Nagyhalak, VC-k
  12. Tőkebevonás - Befektetők - Emberi játszmák
  13. Tőkebevonás - Befektetők - Kérdések
  14. Harmadik modul - Felkészülés
    Tőkebevonás - Felkészülés - Bevezetés
  15. Tőkebevonás - Felkészülés - Startupok és a tőke
  16. Tőkebevonás - Felkészülés - Tőkebevonás startup szemmel
  17. Tőkebevonás - Felkészülés - Befektetés befektető szemmel
  18. Tőkebevonás - Felkészülés - Felkészülés a tőkebevonásra
  19. Negyedik modul - Pénzügyi terv
    Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Bevezetés
  20. Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Miért kell üzleti terv
  21. Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Tervezés
  22. Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Bérek
  23. Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Ki hogyan számol
  24. Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Kérdések
  25. Ötödik modul - Tervek és matek
    Tőkebevonás - Tervek és matek - Bevezetés
  26. Tőkebevonás - Tervek és matek - Pitch deck
  27. Tőkebevonás - Tervek és matek - One pager
  28. Tőkebevonás - Tervek és matek - Befektetési formák
  29. Tőkebevonás - Tervek és matek - A cégérték illúzió
  30. Tőkebevonás - Tervek és matek - Likvidációs preferencia
  31. Tőkebevonás - Tervek és matek - Kérdések
  32. Hatodik modul - Term Sheet
    Tőkebevonás - Term Sheet - Bevezetés
  33. Tőkebevonás - Term Sheet - Mi az a term-sheet
  34. Tőkebevonás - Term Sheet - Captable
  35. Tőkebevonás - Term Sheet - Önvédelmi jogok
  36. Tőkebevonás - Term Sheet - Gazdasági jogok
  37. Tőkebevonás - Term Sheet - Irányítási jogok
  38. Tőkebevonás - Term Sheet - Kérdések
  39. Hetedik modul - Folyósítás, Házasság
    Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Bevezető
  40. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Út a folyósításig
  41. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Közös élet a befektetővel
  42. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Közös élet egy startuppal
  43. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Amikor a befektető szivat
  44. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Amikor a befektető segít
  45. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Kérdések
  46. Nyolcadik modul - Következő Kör, Exit
    Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Bevezető
  47. Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Következő Kör
  48. Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Exit
  49. Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Konklúziók
  50. Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Hazai körkép
  51. Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Kérdések
  52. Letölthető prezentációk, segédletek
    Letölthető prezentációk
  53. Letölthető segédletek
Lecke 21 / 53

Tőkebevonás – Pénzügyi terv – Tervezés

Milyen kérdéseket válaszol meg ez a videó?

  • Milyen alakú legyen a növekedési görbe egy startup üzleti tervében?
  • Hogyan modellezhető hitelesen az árbevétel növekedése?
  • Mikor várható el egy startup modelltől a nullszaldó elérése illetve a profit termelése?

Vázlatpontos összefoglaló

  • A növekedési görbe mindig exponenciális legyen, ne lineáris vagy “S” alakú. Ez mutatja a potenciális dinamikus növekedést, amit a befektetők keresnek.
  • A bevétel növekedését úgy kell modellezni, hogy az egyes tényezőket külön vizsgáljuk és csak lineárisan növeljük.
  • Nehéz 5 évre előre tervezni, ezért inkább egy ambíciószintet kell meghatározni és aztán visszafelé modellezni, hogy az hogyan érhető el.
  • A kiadásokat is modellezni kell, nem elég csak lineárisan növelni azokat. A növekvő árbevétel több embert és erőforrást igényel minden területen.
  • A modellnek el kell érnie a nullszaldót a 3-4. évre, az 5. évben pedig már jelentős profithoz kell vezetnie.
  • A marketingre és értékesítésre költeni kell, hogy a magas árbevételi ambíció teljesüljön. Junior értékesítőkkel nem lehet több 100 milliós árbevételt elérni.

Egy startup üzleti tervének főbb sarokpontjai

Egy startup üzleti tervében kiemelt figyelmet kell fordítani a cég növekedési potenciáljának bemutatására. Ennek alapja egy dinamikus, exponenciális növekedési görbe kialakítása, nem egy lineáris vagy “S” alakú görbe. Az exponenciális görbe mutatja a potenciális dinamikus növekedést, amire a befektetők vadásznak.

A Videó és az Összefoglaló Cikk megtekintéséhez kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj. Ez a tartalom Akadémia Pro Tagsággal érhető el.