Vissza a Tanfolyamhoz

Kilövés tanfolyam

0% kész
0/0 Steps
  1. 1. Modul - Rákészülés

    Kilövés tanfolyam - Rákészülés - Bevezetés
  2. Kilövés tanfolyam - Rákészülés - Bevezetés - Kérdések
  3. Kilövés tanfolyam - Rákészülés - Vállalkozói utak
  4. Kilövés tanfolyam - Rákészülés - Vállalkozói utak - Kérdések
  5. Kilövés tanfolyam - Rákészülés - Vállalkozások fajtái
  6. Kilövés tanfolyam - Rákészülés - Az indulás
  7. Kilövés tanfolyam - Rákészülés - Az indulás - Kérdések
  8. Kilövés tanfolyam - Rákészülés - A tanulás ára
  9. Kilövés tanfolyam - Rákészülés - A tanulás ára - Kérdések
  10. Kilövés tanfolyam - Rákészülés - Az induló csapat
  11. Kilövés tanfolyam - Rákészülés - Osztozás
  12. Kilövés tanfolyam - Rákészülés - Osztozás - Kérdések
  13. 2. Modul - Ötlettől ügyfélig
    Kilövés tanfolyam - Ötlettől ügyfélig - Bevezetés
  14. Kilövés tanfolyam - Ötlettől ügyfélig - Innovációs ciklus
  15. Kilövés tanfolyam - Ötlettől ügyfélig - Innovációs ciklus - Kérdések
  16. Kilövés tanfolyam - Ötlettől ügyfélig - Témaválasztás, validáció
  17. Kilövés tanfolyam - Ötlettől ügyfélig - Tesztelés
  18. Kilövés tanfolyam - Ötlettől ügyfélig - Tesztelés - Kérdések
  19. Kilövés tanfolyam - Ötlettől ügyfélig - Fókusz, stratégia
  20. Kilövés tanfolyam - Ötlettől ügyfélig - Product-market fit
  21. Kilövés tanfolyam - Ötlettől ügyfélig - Product market fit - Kérdések
  22. 3. Modul - Beindítás
    Kilövés tanfolyam - Beindítás - Weboldal
  23. Kilövés tanfolyam - Beindítás - Weboldal - Kérdések
  24. Kilövés tanfolyam - Beindítás - Marketing
  25. Kilövés tanfolyam - Beindítás - Marketing - Kérdések
  26. Kilövés tanfolyam - Beindítás - Personal Branding, Social Media
  27. Kilövés tanfolyam - Beindítás - Personal Branding, Social Media - Kérdések
  28. Kilövés tanfolyam - Beindítás - PR
  29. Kilövés tanfolyam - Beindítás - Piacismeret
  30. Kilövés tanfolyam - Beindítás - Piacismeret - Kérdések
  31. 4. Modul - Pénz
    Kilövés tanfolyam - Pénz - Pénz
  32. Kilövés tanfolyam - Pénz - Árazás
  33. Kilövés tanfolyam - Pénz - Bevételek, költségek
  34. Kilövés tanfolyam - Pénz - Bevételek, költségek - Kérdések
  35. Kilövés tanfolyam - Pénz - Számla, ÁFA, Cash-flow
  36. Kilövés tanfolyam - Pénz - Számla, ÁFA, Cash-flow - Kérdések
  37. 5. Modul - Működés
    Kilövés tanfolyam - Működés - Cégalapítás, KATA
  38. Kilövés tanfolyam - Működés - Cégalapítás, cégformák
  39. Kilövés tanfolyam - Működés - Cégalapítás, cégformák - Kérdések
  40. Kilövés tanfolyam - Működés - Jog, könyvelés, admin
  41. Kilövés tanfolyam - Működés - Fizetés, csapat
  42. Kilövés tanfolyam - Működés - Fizetés, csapat - Kérdések
  43. Kilövés tanfolyam - Működés - Adat alapú döntések
  44. 6. Modul - Befektetés
    Kilövés tanfolyam - Befektetés - Tőkebevonás
  45. Kilövés tanfolyam - Befektetés - Tőkebevonás - Kérdések
  46. Kilövés tanfolyam - Befektetés - Befektetők
  47. Kilövés tanfolyam - Befektetés - Befektetők - Kérdések
  48. Kilövés tanfolyam - Befektetés - Befektethetőség
  49. Kilövés tanfolyam - Befektetés - Eladhatóság
Lecke 43 / 49

Kilövés tanfolyam – Működés – Adat alapú döntések

Milyen kérdéseket válaszol meg ez a videó?

  • Hogyan számolható ki pontosan egy ügyfél élettartam-értéke?
  • Miért fontos egy cég számára az ügyfelek élettartam-értékének ismerete?
  • Hogyan lehet optimalizálni egy vállalkozást az ügyfelek élettartam-értéke alapján?

Vázlatpontos összefoglaló

  • Fontos kiszámolni, hogy mennyi pénzbe kerül egy új ügyfél megszerzése (customer acquisition cost). Ez azért lényeges, mert csak ezután derül ki, hogy nyereségesen tudom-e működtetni a vállalkozást.
  • Ki kell számolni, hogy az újonnan megszerzett ügyfelek közül havonta hány százalék morzsolódik le, azaz mondja fel a szolgáltatást (churn rate). Minél magasabb ez az arány, annál rövidebb az ügyfélélettartam.
  • Az ügyfélélettartamból és az ügyfélenkénti árrésből ki lehet számolni, hogy egy ügyfél “élete” alatt összesen mennyit kereshetünk rajta (customer lifetime value).
  • Az ügyfélszerzés költségét és az ügyfélértéket összevetve kapjuk meg azt a mutatót, hogy hány szorosára “szaporítjuk” a befektetett pénzünket (return on marketing investment). Minél magasabb ez, annál jobban megtérül a marketingköltésünk.
  • Ha ez a mutató túl magas, akkor valószínűleg túl kevés pénzt költünk marketingre, és több ügyfélre lenne kapacitásunk. Ha túl alacsony, akkor pedig a marketinget, a terméket vagy az árképzést kell optimalizálni.
  • Ez egy folyamat, amiben lépésről lépésre javítjuk a gépezetet, és egyre jobb eredményeket érhetünk el. De mindig reálisan kell látnunk, hogy éppen hol tartunk.

Hogyan érdemes optimalizálni az üzletet a Customer Lifetime Value méréssel?

Az egyik legfontosabb mérőszám, amit egy vállalkozás figyelembe vehet, a Customer Lifetime Value. Vagyis az egy ügyfél által a cégnek hosszú távon generált érték. Ennek kiszámítása nem egyszerű, de rendkívül hasznos, hiszen segít megérteni, hogy az üzlet optimálisan működik-e. 

A Video és az Összefoglaló Cikk megtekintéséhez kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj. Ez a tartalom Akadémia Pro Tagsággal érhető el illetve Portfólió cégeknek érhető el.