100 nap startup – Nemzetközi piacralépés, szervezeti megfontolások
Milyen kérdéseket válaszol meg ez a videó?
- Hogyan tegyük nemzetközivé egy startupot?
- Mire érdemes odafigyelni a nemzetköziesedés során?
- Milyen buktatókra számíthatunk és hogyan kerülhetjük el őket?
Vázlatpontos összefoglaló
- Angol nyelvű kommunikáció már az elejétől, hogy később könnyebb legyen a nemzetköziesedés.
- HQ felállítása az egész céget érintő feladatokra; helyi csapatok az adott országra jellemző tevékenységekre.
- Számítani kell a termékfejlesztés lassulására a fordítások és ellenőrzések miatt. A kiadás hosszú folyamat.
- Megfelelő, nemzetközi tapasztalattal rendelkező könyvelő kiválasztása elengedhetetlen.
- A nemzetközivé válás sok kihívással jár, de felkészüléssel sikerre vihető.
- Minél korábban kezdjük, annál könnyebb. Időre és türelemre lesz szükség.
- Kitartással az eredmény nem maradhat el.
Nemzetközi piacra lépés
Egy startup útja a nemzetközi piacra lépésig izgalmas és kihívásokkal teli. A kezdeti fázisban a cég általában a hazai piacon működik, ahol a csapat megpróbálja felépíteni és megerősíteni a termékét vagy szolgáltatását. Ahogy a cég növekszik és fejlődik, eljön az idő, hogy kiterjesztheti tevékenységét más országokra is.