Vissza a Tanfolyamhoz

Tőkebevonás startupoknak tanfolyam

0% kész
0/0 Steps
  1. Első modul - Startupok

    Tőkebevonás - Startupok - Bevezető
  2. Tőkebevonás - Startupok - Nagy kép
  3. Tőkebevonás - Startupok - Startupok fajtái
  4. Tőkebevonás - Startupok - Exit orientált gondolkodás
  5. Tőkebevonás - Startupok - Finanszírozás
  6. Tőkebevonás - Startupok - Kérdések
  7. Második modul - Befektetők
    Tőkebevonás - Befektetők - Bevezetés
  8. Tőkebevonás - Befektetők - Angyalok
  9. Tőkebevonás - Befektetők - Hazai inkubátorok
  10. Tőkebevonás - Befektetők - Vállalati inkubátorok
  11. Tőkebevonás - Befektetők - Nagyhalak, VC-k
  12. Tőkebevonás - Befektetők - Kérdések
  13. Harmadik modul - Felkészülés
    Tőkebevonás - Felkészülés - Bevezetés
  14. Tőkebevonás - Felkészülés - Startupok és a tőke
  15. Tőkebevonás - Felkészülés - Tőkebevonás startup szemmel
  16. Tőkebevonás - Felkészülés - Befektetés befektető szemmel
  17. Tőkebevonás - Felkészülés - Felkészülés a tőkebevonásra
  18. Negyedik modul - Pénzügyi terv
    Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Bevezetés
  19. Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Miért kell üzleti terv
  20. Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Tervezés
  21. Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Bérek
  22. Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Ki hogyan számol
  23. Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Kérdések
  24. Ötödik modul - Tervek és matek
    Tőkebevonás - Tervek és matek - Bevezetés
  25. Tőkebevonás - Tervek és matek - Pitch deck
  26. Tőkebevonás - Tervek és matek - One pager
  27. Tőkebevonás - Tervek és matek - Befektetési formák
  28. Tőkebevonás - Tervek és matek - A cégérték illúzió
  29. Tőkebevonás - Tervek és matek - Likvidációs preferencia
  30. Tőkebevonás - Tervek és matek - Kérdések
  31. Hatodik modul - Term Sheet
    Tőkebevonás - Term Sheet - Bevezetés
  32. Tőkebevonás - Term Sheet - Mi az a term-sheet
  33. Tőkebevonás - Term Sheet - Captable
  34. Tőkebevonás - Term Sheet - Önvédelmi jogok
  35. Tőkebevonás - Term Sheet - Gazdasági jogok
  36. Tőkebevonás - Term Sheet - Irányítási jogok
  37. Tőkebevonás - Term Sheet - Kérdések
  38. Hetedik modul - Folyósítás, Házasság
    Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Bevezető
  39. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Út a folyósításig
  40. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Közös élet a befektetővel
  41. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Közös élet egy startuppal
  42. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Amikor a befektető szivat
  43. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Amikor a befektető segít
  44. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Kérdések
  45. Nyolcadik modul - Következő Kör, Exit
    Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Bevezető
  46. Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Következő Kör
  47. Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Exit
  48. Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Konklúziók
  49. Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Kérdések
Lecke 3 / 49

Tőkebevonás – Startupok – Startupok fajtái

A Video, a Hanganyag, az Összefoglaló Cikk és a Videó Leirat megtekintéséhez kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj. Ez a tartalom Akadémia Pro Tagsággal érhető el illetve Portfólió cégeknek érhető el.

Milyen kérdéseket válaszol meg ez a videó?

  • Miért “csótány” és “unikornis”?
  • Miért akkora kockázat a kockázati tőkéseknek?
  • B2B és B2C marketing különbsége?

Vázlatpontos összefoglaló

  • A kockázati tőkebefektetések nagy része kudarccal végződik, különösen a korai fázisban lévő startupok esetében.
  • Az “unikornis” modell: extrém kockázatvállalás, gyors növekedés, magas költségek, nagy növekedési potenciál. A legtöbb ilyen cégnél bukás a valószínű kimenetel.
  • A “csótány” modell: mérsékeltebb kockázatvállalás, lassabb de fenntarthatóbb növekedés. Az önköltség és bevétel arányát szem előtt tartják, hogy elkerüljék a túlélhetetlenül magas költségeket.
  • A magas, bevételhez képest túlzott költségekkel rendelkező startupok nagyon kiszolgáltatottak a külső finanszírozásnak. Ha elakad a további tőkebevonás, könnyen csődbe mennek.
  • A vállalati (B2B) piacokon könnyebb sikert elérni, mint a fogyasztói (B2C) piacon. A B2B piacon könnyebb megcélozni egy piaci rést, a B2C piacon a nyertesek mindent visznek.

A startupok két alapvető fajtája: Világprobléma és ügyfélprobléma megoldók

A startup világban számos megközelítés létezik a problémák megoldására, és ezek a megközelítések nagyban befolyásolják egy vállalkozás sikerét és fejlődését. Alapvetően két fő kategóriára lehet bontani a startupokat: azokra, amelyek világproblémákat igyekeznek megoldani, és azokra, amelyek ügyfélproblémákra fókuszálnak.

A Video, a Hanganyag, az Összefoglaló Cikk és a Videó Leirat megtekintéséhez kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj. Ez a tartalom Akadémia Pro Tagsággal érhető el illetve Portfólió cégeknek érhető el.