Vissza a Tanfolyamhoz

Tőkebevonás startupoknak tanfolyam

0% kész
0/0 Steps
  1. Első modul - Startupok

    Tőkebevonás - Startupok - Bevezető
  2. Tőkebevonás - Startupok - Nagy kép
  3. Tőkebevonás - Startupok - Startupok fajtái
  4. Tőkebevonás - Startupok - Exit orientált gondolkodás
  5. Tőkebevonás - Startupok - Finanszírozás
  6. Tőkebevonás - Startupok - Kérdések
  7. Második modul - Befektetők
    Tőkebevonás - Befektetők - Bevezetés
  8. Tőkebevonás - Befektetők - Angyalok
  9. Tőkebevonás - Befektetők - Hazai inkubátorok
  10. Tőkebevonás - Befektetők - Vállalati inkubátorok
  11. Tőkebevonás - Befektetők - Nagyhalak, VC-k
  12. Tőkebevonás - Befektetők - Emberi játszmák
  13. Tőkebevonás - Befektetők - Kérdések
  14. Harmadik modul - Felkészülés
    Tőkebevonás - Felkészülés - Bevezetés
  15. Tőkebevonás - Felkészülés - Startupok és a tőke
  16. Tőkebevonás - Felkészülés - Tőkebevonás startup szemmel
  17. Tőkebevonás - Felkészülés - Befektetés befektető szemmel
  18. Tőkebevonás - Felkészülés - Felkészülés a tőkebevonásra
  19. Negyedik modul - Pénzügyi terv
    Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Bevezetés
  20. Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Miért kell üzleti terv
  21. Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Tervezés
  22. Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Bérek
  23. Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Ki hogyan számol
  24. Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Kérdések
  25. Ötödik modul - Tervek és matek
    Tőkebevonás - Tervek és matek - Bevezetés
  26. Tőkebevonás - Tervek és matek - Pitch deck
  27. Tőkebevonás - Tervek és matek - One pager
  28. Tőkebevonás - Tervek és matek - Befektetési formák
  29. Tőkebevonás - Tervek és matek - A cégérték illúzió
  30. Tőkebevonás - Tervek és matek - Likvidációs preferencia
  31. Tőkebevonás - Tervek és matek - Kérdések
  32. Hatodik modul - Term Sheet
    Tőkebevonás - Term Sheet - Bevezetés
  33. Tőkebevonás - Term Sheet - Mi az a term-sheet
  34. Tőkebevonás - Term Sheet - Captable
  35. Tőkebevonás - Term Sheet - Önvédelmi jogok
  36. Tőkebevonás - Term Sheet - Gazdasági jogok
  37. Tőkebevonás - Term Sheet - Irányítási jogok
  38. Tőkebevonás - Term Sheet - Kérdések
  39. Hetedik modul - Folyósítás, Házasság
    Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Bevezető
  40. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Út a folyósításig
  41. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Közös élet a befektetővel
  42. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Közös élet egy startuppal
  43. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Amikor a befektető szivat
  44. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Amikor a befektető segít
  45. Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Kérdések
  46. Nyolcadik modul - Következő Kör, Exit
    Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Bevezető
  47. Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Következő Kör
  48. Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Exit
  49. Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Konklúziók
  50. Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Hazai körkép
  51. Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Kérdések
  52. Letölthető prezentációk, segédletek
    Letölthető prezentációk
  53. Letölthető segédletek
  54. Csoportos mentorálás videók
    Első csoportos mentorálás Petyával
Lecke 48 / 54

Tőkebevonás – Következő Kör, Exit – Exit

Milyen kérdéseket válaszol meg ez a videó?

  • Mit jelentenek a comparabales és multiplierek?
  • Hogyan tudják a vevők az eredményeink alapján meghatározni a cégértéket?
  • Miként növelhető a cégérték?

Vázlatpontos összefoglaló

  • A cégértékelésnek két fő megközelítése van: a potenciálalapú, ami korai fázisban használatos, és a fundamentumalapú, ami már későbbi, nyereséges fázisban. Exitnél általában fundamentumalapú értékelés történik.
  • A vevők a cégérték meghatározásához összehasonlító cégeket (comparables) keresnek, és azok árazását alkalmazzák. Emellett léteznek ágazati multiplikátorok is. A legfontosabb mérőszámok az árbevétel és a profit.
  • Az értéket növelheti, ha értékes eszközeink, pl. szabadalmaink vannak, ha profitábilisabbak vagyunk az átlagnál, ha nagyobb növekedést tudunk produkálni, ha egy stratégiai vevő szinergiákat tud kiaknázni az akvizícióval.
  • Az “earnout” egy olyan struktúra, amiben az exiten felül a management további bónuszt kaphat, ha elért bizonyos célokat egy meghatározott időn belül.
  • Több vevőjelölt esetén “árversenyt” lehet generálni, ami segít jobb vételárat elérni. De az is előfordulhat, hogy egy vevőnek stratégiai érdeke egy céget megszerezni, és emiatt hajlandó többet fizetni érte.

A cégértékelés és exit folyamata

A cégértékelésnek két fő megközelítése van. A potenciálalapú megközelítés a korai fázisban használatos, a fundamentumalapú pedig a későbbi, nyereséges szakaszban. Az exitnél általában fundamentumalapú értékelés történik. A vevők a cégérték meghatározásához összehasonlító cégeket (comparables) keresnek, és azok árazását alkalmazzák. Léteznek ágazati multiplikátorok is.

A Videó és az Összefoglaló Cikk megtekintéséhez kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj. Ez a tartalom Akadémia Pro Tagsággal érhető el.

Ez a tartalom Akadémia Pro Tagsággal érhető el.