Vissza a Tanfolyamhoz
Tőkebevonás startupoknak tanfolyam
0% kész
0/0 Steps
-
Első modul - Startupok
Tőkebevonás - Startupok - Bevezető -
Tőkebevonás - Startupok - Nagy kép
-
Tőkebevonás - Startupok - Startupok fajtái
-
Tőkebevonás - Startupok - Exit orientált gondolkodás
-
Tőkebevonás - Startupok - Finanszírozás
-
Tőkebevonás - Startupok - Kérdések1 Kvíz
-
Második modul - BefektetőkTőkebevonás - Befektetők - Bevezetés
-
Tőkebevonás - Befektetők - Angyalok
-
Tőkebevonás - Befektetők - Hazai inkubátorok
-
Tőkebevonás - Befektetők - Vállalati inkubátorok
-
Tőkebevonás - Befektetők - Nagyhalak, VC-k
-
Tőkebevonás - Befektetők - Emberi játszmák1 Kvíz
-
Harmadik modul - FelkészülésTőkebevonás - Felkészülés - Bevezetés
-
Tőkebevonás - Felkészülés - Startupok és a tőke
-
Tőkebevonás - Felkészülés - Tőkebevonás startup szemmel
-
Tőkebevonás - Felkészülés - Befektetés befektető szemmel
-
Tőkebevonás - Felkészülés - Felkészülés a tőkebevonásra1 Kvíz
-
Negyedik modul - Pénzügyi tervTőkebevonás - Pénzügyi terv - Bevezetés
-
Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Miért kell üzleti terv
-
Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Tervezés
-
Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Bérek
-
Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Ki hogyan számol
-
Tőkebevonás - Pénzügyi terv - Kérdések1 Kvíz
-
Ötödik modul - Tervek és matekTőkebevonás - Tervek és matek - Bevezetés
-
Tőkebevonás - Tervek és matek - Pitch deck
-
Tőkebevonás - Tervek és matek - One pager
-
Tőkebevonás - Tervek és matek - Befektetési formák
-
Tőkebevonás - Tervek és matek - A cégérték illúzió
-
Tőkebevonás - Tervek és matek - Likvidációs preferencia
-
Tőkebevonás - Tervek és matek - Kérdések1 Kvíz
-
Hatodik modul - Term SheetTőkebevonás - Term Sheet - Bevezetés
-
Tőkebevonás - Term Sheet - Mi az a term-sheet
-
Tőkebevonás - Term Sheet - Captable
-
Tőkebevonás - Term Sheet - Önvédelmi jogok
-
Tőkebevonás - Term Sheet - Gazdasági jogok
-
Tőkebevonás - Term Sheet - Irányítási jogok
-
Tőkebevonás - Term Sheet - Kérdések1 Kvíz
-
Hetedik modul - Folyósítás, HázasságTőkebevonás - Folyósítás, házasság - Bevezető
-
Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Út a folyósításig
-
Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Közös élet a befektetővel
-
Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Közös élet egy startuppal
-
Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Amikor a befektető szivat
-
Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Amikor a befektető segít
-
Tőkebevonás - Folyósítás, házasság - Kérdések1 Kvíz
-
Nyolcadik modul - Következő Kör, ExitTőkebevonás - Következő Kör, Exit - Bevezető
-
Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Következő Kör
-
Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Exit
-
Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Konklúziók
-
Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Hazai körkép
-
Tőkebevonás - Következő Kör, Exit - Kérdések1 Kvíz
-
Letölthető prezentációk, segédletekLetölthető prezentációk
-
Letölthető segédletek
-
Csoportos mentorálás videók (április)Első csoportos mentorálás Petyával
-
Második csoportos mentorálás Andreával
-
Harmadik csoportos mentorálás Petákkal
-
Negyedik csoportos mentorálás Andrissal
-
Csoportos mentorálás videók (július)Első csoportos mentorálás Petyával
-
Második csoportos mentorálás Petákkal
-
Harmadik csoportos mentorálás Andreával
-
Negyedik csoportos mentorálás Andrissal
Lecke 47 / 60
Folyamatban
Tőkebevonás – Következő Kör, Exit – Exit
Milyen kérdéseket válaszol meg ez a videó?
- Mit jelentenek a comparabales és multiplierek?
- Hogyan tudják a vevők az eredményeink alapján meghatározni a cégértéket?
- Miként növelhető a cégérték?
Vázlatpontos összefoglaló
- A cégértékelésnek két fő megközelítése van: a potenciálalapú, ami korai fázisban használatos, és a fundamentumalapú, ami már későbbi, nyereséges fázisban. Exitnél általában fundamentumalapú értékelés történik.
- A vevők a cégérték meghatározásához összehasonlító cégeket (comparables) keresnek, és azok árazását alkalmazzák. Emellett léteznek ágazati multiplikátorok is. A legfontosabb mérőszámok az árbevétel és a profit.
- Az értéket növelheti, ha értékes eszközeink, pl. szabadalmaink vannak, ha profitábilisabbak vagyunk az átlagnál, ha nagyobb növekedést tudunk produkálni, ha egy stratégiai vevő szinergiákat tud kiaknázni az akvizícióval.
- Az “earnout” egy olyan struktúra, amiben az exiten felül a management további bónuszt kaphat, ha elért bizonyos célokat egy meghatározott időn belül.
- Több vevőjelölt esetén “árversenyt” lehet generálni, ami segít jobb vételárat elérni. De az is előfordulhat, hogy egy vevőnek stratégiai érdeke egy céget megszerezni, és emiatt hajlandó többet fizetni érte.
A cégértékelés és exit folyamata
A cégértékelésnek két fő megközelítése van. A potenciálalapú megközelítés a korai fázisban használatos, a fundamentumalapú pedig a későbbi, nyereséges szakaszban. Az exitnél általában fundamentumalapú értékelés történik. A vevők a cégérték meghatározásához összehasonlító cégeket (comparables) keresnek, és azok árazását alkalmazzák. Léteznek ágazati multiplikátorok is.
A Videó és az Összefoglaló Cikk megtekintéséhez kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj. Ez a tartalom .
Ez a tartalom .