Starting Up tanfolyam
-
1. Modul - Ötlettől termékig
Starting up - Ötlettől termékig - Bevezető -
Starting up - Ötlettől termékig - A nagy kép
-
Starting up - Ötlettől termékig - Az ötlet helye
-
Starting up - Ötlettől termékig - Unfair Advantage
-
Starting up - Ötlettől termékig - Jó ötlet, rossz ötlet
-
Starting up - Ötlettől termékig - Innováció
-
Starting up - Ötlettől termékig - Validálás
-
Starting up - Ötlettől termékig - Product Market Fit
-
Starting up - Ötlettől termékig - Kérdések
-
2. Modul - Vezetők és alapítókStarting up - Vezetők és alapítók - Bevezető
-
Starting up - Vezetők és alapítók - A tanulás ára
-
Starting up - Vezetők és alapítók - A vezető szerepe
-
Starting up - Vezetők és alapítók - Mi a vezetői stílusod?
-
Starting up - Vezetők és alapítók - Delegálás
-
Starting up - Vezetők és alapítók - A Jolly Joker energia
-
Starting up - Vezetők és alapítók - Energia és hit
-
Starting up - Vezetők és alapítók - Társalapítók
-
Starting up - Vezetők és alapítók - Kérdések
-
3. Modul - Csapat és szervezetStarting up - Csapat és szervezet - Bevezetés
-
Starting up - Csapat és szervezet - Csapatjáték
-
Starting up - Csapat és szervezet - A homárok növekedése
-
Starting up - Csapat és szervezet - Bizalom
-
Starting up - Csapat és szervezet - Teljesítmény kényszer
-
Starting up - Csapat és szervezet - ESOP
-
Starting up - Csapat és szervezet - Fizetés, bónusz, motiváció
-
Starting up - Csapat és szervezet - Hiring and Firing
-
Starting up - Csapat és szervezet - Kinevezések, rangok, pozíciók
-
Starting up - Csapat és szervezet - Kérdések
-
4. Modul - Az ügyfélStarting up - Az ügyfél - Bevezető
-
Starting up - Az ügyfél - B2B, B2C
-
Starting up - Az ügyfél - Tudatos kereslet
-
Starting up - Az ügyfél - Ügyfél élmény
-
Starting up - Az ügyfél - Ügyfélmegtartás
-
Starting up - Az ügyfél - Bálnák
-
Starting up - Az ügyfél - Platformok és piacterek
-
Starting up - Az ügyfél - Kérdések
-
5. Modul - Sales & MarketingStarting up - Sales & Marketing - Bevezetés
-
Starting up - Sales & Marketing - Vitamin VS. gyógyszer
-
Starting up - Sales & Marketing - Üzleti Modell
-
Starting up - Marketing csatornák - Marketing csatornák
-
Starting up - Sales & Marketing - Sales és bevétel
-
Starting up - Sales & Marketing - Kérdések
-
6. Modul - FejlesztésStarting up - Fejlesztés - Bevezetés
-
Starting up - Fejlesztés - Ami nem működik
-
Starting up - Fejlesztés - Lean
-
Starting up - Fejlesztés - Agile VS. Waterfall
-
Starting up - Fejlesztés - Üzlet és fejlesztés
-
Starting up - Fejlesztés - Külső vagy belső csapat
-
Starting up - Fejlesztés - A félelem
-
Starting up - Fejlesztés - Kérdések
-
7. Modul - PénzStarting up - Pénz - Bevezető
-
Starting up - Pénz - Jó pénz és rossz pénz
-
Starting up - Pénz - Méretgazdaságosság
-
Starting up - Pénz - Helyünk a supply chain-ben
-
Starting up - Pénz - Unikornisok
-
Starting up - Pénz - Profit drivers
-
Starting up - Pénz - Finanszírozás
-
Starting up - Pénz - Kérdések
-
8. Modul - MiértekStarting up - Miértek - Bevezetés
-
Starting up - Miértek - De miért?
-
Starting up - Miértek - Az én utam
-
Starting up- Miértek - Kivel dolgozom együtt?
-
Starting up - Miértek - Kontroll VS. Bizalom
Starting up – Miértek – De miért?
A Video, a Hanganyag, az Összefoglaló Cikk és a Videó Leirat megtekintéséhez kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj. Ez a tartalom Akadémia Pro Tagsággal érhető el.
Milyen kérdéseket válaszol meg ez a videó?
- Mi a locus of control és hogyan befolyásolja a vállalkozói sikert?
- Miért fontos a belső locus of control egy vállalkozó számára?
- Milyen veszélyekkel járhat egy túl erős belső locus of control?
Vázlatpontos összefoglaló
- A locus of control egy személyiségpszichológiai fogalom, ami azt méri, mennyire hiszi az egyén, hogy ő irányítja az életét.
- A belső locus of control azt jelenti, hogy úgy gondoljuk, saját döntéseink határozzák meg sorsunkat. Azt feltételezi, hogy az életünket a szerencse és külső körülmények irányítják.
- A belső locus of control kritikus a vállalkozói sikerhez. A sikerekhez és kudarcok leküzdéséhez el kell hinnünk, hogy befolyásolni tudjuk a sorsunkat.
- A belső locus of control motiváló, mert mindenért saját magunkat okoljuk. Ez adja az elkötelezettséget, de néha túlzott önbizalomhoz is vezet.
- Fontos, hogy legyenek olyan emberek egy vállalkozó életében, akik segítenek reálisan felmérni a helyzetet.
- A belső locus of control együtt jár a sikerorientáltsággal, de a túlzott magabiztossággal is. Ezt az egyensúlyt kell megtalálni.
- A vállalkozónak el kell hinnie, hogy képes irányítani cége sorsát, de el kell fogadnia, hogy vannak dolgok, amikre nincs hatással.
A startup vállalkozók pszichológiája
Az alapítók és vállalkozók életében sok kihívás és döntés vár, amelyeket a saját gondolkodásmódjuk határoz meg. Az egyik fontos pszichológiai aspektus, amely befolyásolja vállalkozói hozzáállásunkat, az “Locus of control” vagyis az irányítás helye. Ez a skála azt méri, hogy hogyan gondoljuk, ki irányítja az életünket. A skála egyik végén vannak azok, akik úgy érzik, hogy az életüket a külső világ irányítja, és sok mindentől függenek. Őket áldozatoknak is nevezhetjük, akik úgy kezdik a versenyt, hogy már eleve elveszítették. A másik végén pedig azok, akik úgy érzik, hogy a saját életüket saját belső erőik irányítják. Ők játékosok, akik új lehetőségeket teremtenek és az életüket saját kezükben tartják.
A Video, a Hanganyag, az Összefoglaló Cikk és a Videó Leirat megtekintéséhez kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj. Ez a tartalom Akadémia Pro Tagsággal érhető el.