Vissza a Tanfolyamhoz

Akadémiai Tagság

0% kész
0/0 Steps
  1. Fundraising Playbook - Startup Hungary
  2. Duplázunk vagy tízszerezünk – az üzleti folyamatokban rejlő lehetőségek
  3. Personal branding - Miért kezdd el építeni a személyes márkád?
  4. Product demók, amelyek eladnak (B2B sales) – együttműködésben a Startup Hungary-vel
  5. Startup ötletek és validálás – Hogyan találj startup ötleteket és derítsd ki, hogy melyik működik
  6. Build in public – Miért érdemes nyilvánosan építened a cégedet?
  7. Hogyan lesz egy cég humán tőkéje az üzleti növekedés motorja, annak gátja helyett?
  8. Vezetői készségek a vállalkozásban: építő kommunikációtól az alapértékekig
  9. Hogyan építik csapataikat a Cápák?
  10. [DreamJobs] Szerethető Munkahelyek 2023 Díjátadó
  11. Nagyok és kisebbek számára is fontos HR-kihívás: a jó munkaerő megtartása
  12. Product management
  13. Recept: Hogyan építs fel a cégedből két év alatt egy tízmillió dolláros exitet
  14. Hogyan tudnak a kicsik eladni a nagyoknak?
  15. [Startup Hungary] First Monday: Az Axoflow-sztori
  16. Mi az a service design és miért hasznos az ügyfélközpontúság fejlesztésére?
  17. How to protect your intellectual property
  18. Hogyan lehet gyorsan változó környezetben sikeresen külföldi piacra lépni?
  19. A tehetség és az emberi erőforrás jövője
  20. Startupok bölcsője – inkubátorok építése Magyarországon
  21. Beszélgetés startupokról, befektetésekről, bukásokról, exitekről
  22. A cégem arca – personal branding a gyakorlatban
  23. A világ a piacon – hogyan terjesszük ki egy marketplace működését nemzetközi színtérre?
  24. Hogyan vezessünk jobb felderítő hívásokat?
  25. A világpiac puzzle-je: Hogyan kell jól összeilleszteni a darabjait a nemzetközi sikerhez?
  26. Tőkebevonás startupoknak – a kezdetektől az exitig
  27. A következő termékfejlesztési lépés tesztelése
  28. Vezetői tanulás egy gyorsuló világban
  29. B2B sales – Ügyfelek megnyerése találkozók és előadások során
  30. Mesterséges intelligencia, AI, ChatGPT – Hogyan alkalmazzuk hatékonyan?
  31. A vezetői lét buktatói - mi szóltunk
  32. Vezetői tanulás
  33. Nemzetközi piacralépés – CodeBerry Programozóiskola
  34. Employer Branding - DreamJobs
  35. Szervezeti bizalom és változás
  36. B2B sales – Prospecting Training, sales Development
  37. Self-mentoring - Bízom benned
  38. Szervezeti bizalom és a változás
  39. Pivot – Stratégiaváltás a gyakorlatban
  40. Pivot – stratégiaváltás a gyakorlatban
  41. Kitartani vagy váltani? - Product-market fit és pivot a gyakorlatban
  42. Út a YCombinator-be, az OpenMeter és Tailfin sztori
Lecke 13 / 42

Recept: Hogyan építs fel a cégedből két év alatt egy tízmillió dolláros exitet

A Video, a Hanganyag, az Összefoglaló Cikk és a Videó Leirat megtekintéséhez kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj. Ez a tartalom Akadémia Light Tagsággal érhető el illetve Akadémia Pro Tagsággal érhető el.

Milyen kérdéseket válaszol meg ez a videó?

  • Mennyire tudatosan indították el a cégüket, az elején mennyire lebegett a szemük előtt az exit lehetősége?
  • Van-e olyan, hogy túl korán van az exit?
  • Egy exit folyamat során hogyan tud segíteni a befektető?
  • Milyen érzés egy exitelt cégből átülni a nagyvállalati oldalra?
  • Hogyan tudja segíteni a szakmai influenszerség az üzletet?

Vázlatpontos összefoglaló

  • A tudatos vállalkozásindítás alapvető a startupok számára, amely magában foglalja a célok, piaci helyzet és hosszú távú tervek tisztázását.
  • Az exit stratégia, mint a vállalat eladása vagy tőzsdére vitel, fontos része a startup életciklusának és a befektetői megtérülés szempontjából kritikus.
  • Túl korai exit anyagi veszteséget és korlátozott növekedési lehetőségeket jelenthet, az ideális időzítés a piaci helyzet és a vállalkozás érettségének függvénye.
  • A befektetők kulcsszerepet játszanak az exit folyamatban, segítve a legmegfelelőbb vevő vagy partner kiválasztását, tárgyalásokat és a tranzakció jogi, pénzügyi aspektusainak kezelését.
  • A sikeres exit után a startup csapatának alkalmazkodnia kell a nagyvállalati környezethez, ami kulturális sokkot és szabadságérzet csökkenését jelentheti.
  • Az átmenet a nagyvállalati világba új kihívásokat és lehetőségeket hoz, elősegítve a szakmai és személyes fejlődést.

Tudatosság és az exit stratégia időzítése

A startup világában gyakran merül fel a kérdés: mennyire tudatosan kell indítani egy vállalkozást, és mikor jön el az ideális idő az úgynevezett exit, azaz a vállalat eladásának vagy tőzsdére vitelének lehetőségére? Ezek a kérdések kulcsfontosságúak minden startup alapító számára. A sikeres vállalkozás nem csak az ötleten és a kivitelezésen múlik, hanem a stratégiai tervezésen és a piaci lehetőségek megfelelő kihasználásán is.

A Video, a Hanganyag, az Összefoglaló Cikk és a Videó Leirat megtekintéséhez kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj. Ez a tartalom Akadémia Light Tagsággal érhető el illetve Akadémia Pro Tagsággal érhető el.